Svět realit je téma, které se dotýká každého z nás. Každý musí někde bydlet. Stejně jak se vyvíjí svět kolem nás, mění se také úloha a způsob práce realitních makléřů (myslím makléřů, kteří svoji práci milují, vzdělávají se v oboru, jdou s dobou a nebojí se nést svou kůži na trh).
Úloha makléře (můj úkol) a přání majitele by měla být stejná - například prodat nemovitost za nejvyšší cenu v co nejkratším čase. Jak toho dosáhnout? Jedním slovem marketing.
Celý proces dobrého prodeje je soubor úkolů, který navazuje jeden na druhý. Nesmí se však podcenit ani jeden. Těch kroků je tolik, že se vejdou na 4 listy papíru formátu A4 cca 80 bodů.
Na začátku je nejdůležitější přání majitele. Nemovitost jako taková je jen zboží, které majitel hodlá třeba prodat nebo pronajmout. Naslouchám a zase naslouchám při prvním setkání. Následuje stanovení tržní ceny, cenová nabídka pro majitele, podpis smlouvy a příprava dokumentů potřebných k prodeji. Potřebná je i součinnost majitele, protože před prodejem je důležité nemovitost připravit.
Zpočátku je důležité nemovitost připravit pro nafocení a prohlídky. Je třeba se zbavit všech osobních věcí, které by mohly v očích potencionálních zájemců působit rušivě (hotelový efekt). Hračky, fotky, obrazy, kuchyňské potřeby, hygienické potřeby i potřeby pro vaše domácí mazlíčky by mohly opačně smýšlejícího zákazníka odradit. Při prohlídkách je důležité, aby bylo v místnosti teplo a světlo. Potom smyslové receptory spouštějí v mozku procesy, které jsou vnímány pozitivně. Pokud můžete nemovitost vymalovat, doporučuji bílou barvu, žádné barevné odstíny (nemuseli byste se trefit do vkusu zákazníka). Nejdůležitější je první dojem potencionálního kupce a emoce, které si z prohlídky odnese.
...a nyní se kolo prodeje roztáčí.
Není dům jako dům a není byt jako byt. Důležitá otázka na začátku: pro koho je nemovitost vhodná? Dalo by se říci, poznej správného kupujícího. Od této otázky se odvíjí plán prodeje neboli marketing. Veškeré marketingové kroky přizpůsobím na míru pro koncového zájemce. Volím i jazyk, kterým budu kupujícího oslovovat. Je rozdíl, když je byt na startovací bydlení pro věkovou skupinu 18 - 25 let, nebo pro velkou rodinu s dětmi. Strategie zahrnuje výběr vhodné prezentace a media (ONLINE a OFFLINE prezentace).
Když slyším, že stačí nemovitost vyfotit mobilem a šup s tím na internet, tak mám z toho husí kůži. Teda ANO, stačí, ale jen pokud nezáleží na ceně a termínu. Pokud vám na ceně nezáleží, tak nemusíte číst dál a přeji dobrý prodej.
Pořízení fotografií profesionálním fotografem je jedna ze zásad, kterých se držím. Širokoúhlý objektiv a kvalitní přístroj, znalost focení nemovitostí a umění pracovat se světlem nese svoje plody.
Každá nemovitost, kterou prezentuji, má vlastní webovou stránku. Konkurence je veliká, nároky kupujících stále rostou. Je třeba se odlišit a vyniknout. Toto webová stránka nemovitosti umí. Nemovitost nezapadne, dobře si ji kupující zapamatuje, je lehce dohledatelná na internetu a lze ji placenou propagací na Googlu a Skliku zviditelnit. A navíc je na stránce jen jedna, ta vaše.
Proč to někteří makléři nedělají, je jednoduché. Je to pracné. Ale to není můj případ.
V době, kdy jsou informace na internetu lehce dostupné a sociální sítě takřka v každém mobilu, přizpůsobují profesionálové v realitách svoje nabídky a prezentace tomuto trendu. Mohu hrdě prohlásit, jsem jeden z nich, jeden z mála. Toto video vydělalo prodávajícímu více jak 30%. Přenést emoce, vzbudit zájem, tak to je TO, co video umí dokonale.
I když má video proti statické reklamě takové výhody, využívá jej jen zlomek realitních makléřů. Důvod, proč tomu tak je, je opět jednoduchý. Je to pracné, nákladné a vystoupit před kamerou chce odvahu.
To je však další výhoda pro ty, co se rozhodnou využít moje služby. Nebojím se natáčet. Video je odlišné, zajímavé, přitahující a to vnímá kupující i prodávající.
Takový půdorys, to je samozřejmost, bez které se žádná prezentace neobejde.
Některé objekty vyžadují ukázat klientům, jak by mohl dům vypadat třeba po rekonstrukci.
Nechci vás zahltit informacemi. Raději se pojďme sejít a probereme váš konkrétní případ, vaše potřeby a přání.
Těším se na setkání a přeji úspěšný prodej.